Bajkovačka okolo Neusiedler See – Breitenbrunn

NEUSIEDLER SEE na Bajku – 100km – 3 dni

DEŇ 1: BA Petržalka – Parndorf Ort - Neusiedl am See – Jois - Winden am See – Breitenbrunn cca 16 km

Vždy som podvedome odmietala chodiť k susedom, že však aj doma to máme pekné. Ale ak porovnám naše dedinské rozorané prašné a šutrovité polia na okolí za domom, čo tu brázdim s deckami, tak Neusiedler je ako presadnúť z trabantu do mercedesu.

Nenáročný, všetko po asfaltke, mimo hlavných ciest okolo polí a viníc, perfektne značené. Každú chvíľu oddych (altánok, lavička, tieň, niekde aj pitná voda, vyhliadky), prícestné bufety s občersvením, degustácia priamo vo vinohradoch.

Tento trip sme vymysleli vrámci rodinnej dovolenky: 3 dni naša neslávna hrebeňovka v Malých Karpatoch  a 3 dni cyklo okolo Neusiedler jazera.
Staršie dieťa dostalo zápal ucha, už to vyzeralo ako romantický bike trip iba pre nás so starým, ale nakoniec berieme mladšieho (to je ten, čo nevládze chodiť, ale vie šlapať do pedálov).

Vyrážame vlakom z BA Petržalka do Parndorf Ort.
Na stanici kupujeme lístok, je pokročilá hodina, predošlý vlak nám ušiel pred nosom (tu je na mieste tá pesnička: ,, jen tak mi mávej, mávej“..
V pokladnici pýtam lístok do Breitenbrunnu – tam som si  vyhliadla kemp. Ujec v pokladnici, že takú stanicu nemá a tam z SVK sa lístky nepredávajú. Že max. na Neusiedl Am See (a Breitenbrunn je 3-tia stanica ďalej). Spiatočný 2 dospelý +1 dieťa a bajky dákych 18e (akciový cezhraničný zľavnený), pozor – spiatočný platí len 3 dni. To nám ani nepovedal.

Vlak do Rakúska úplne prázdny, je štvrtok večer, kto by sa trepal.
Každý vozeň mal bajk priestor. Cesta trvá 25min. Vystupujeme na Parndorf Ort, tam treba prestúpiť na ďalší vlak do Neusiedler am See, čo je jedna zastávka. Aspoň tak nám povedala svokra:), Lebo vraj k jazeru nejde cesta mimo hlavného ťahu.
Teda rýchlo zamieriť k výťahu (max. 2,5 bajku tam vtrepeš na šupu), na prestup je 8 minút, treba prejsť podchodom na inú koľaj a odviesť sa 1 zastávku.
Prídeme k navigačnej tabuli, miestny usmerňovač premávky sa na nás usmieva, rovnako aj vodič nejakého autobusu, čo šiel na Neusiedl am See.
Až po niekoľkominútovom dohadovaní z neho vypadne, že náš vlak nepremáva – výluka,
Keď sa s bajkami ani na 3-tí raz nevtrepeme do busu, však všetci s kuframi z Parndorfu, po polhodine trapošenia nám vraví: ,, A nezbehnete to na bajku? Však to je 15 min k Neusiedlu“. A ja furt v tom, že tam cyklo cesta nevedie. Kukli sme mapu, kokos,čo tu ešte robíme. Hneď od stanice treba prejsť cez koľaj tej jednokoľajky, asfaltka popri poli, na najbližšej doľava a stále k jazeru.

Cesta vedie popri slnečniciach, sójových aj anízových poliach až k Neusiedl am See, tam sa pri stanici napájame na B10 – tá ide okolo celého jazera.
Čaká nás trasa: Neusiedl am See – Jois – Winden am See –  Breitenbrunn cca 16 km

Hneď prvá náučná tabuľa ma zaujme (si myslím, že náučná) a oni tam majú katalóg všetkých odrôd hrozna.
Míňame Jois – je večer skapal tu pes, rovnako aj 2 ďalšie dediny až do Breitenbrunnu k jazeru.
Je 20:36, recepcia v kempe je otvorená len do 20:00. Žiadne emergency číslo na recepcii.
Hľadáme nejaký flek, okrem miest na caravany je tam trávnatý open space na cca 16 (teraz Covid predelený lanami – každý má tak 6 x 8m), dva fleky ostali voľné, tak 1 zaberieme.
A to ešte za značkou ,, zákaz kempovať“  (už akože plážová časť) má na hulváta stany ďalších 7 ľudí. Pýtam sa jednej tetušky vo veku, či to ako tu v pohode a ona že nerieši.

Ideme opáčiť sprchy a hajzle a to všetko iba na ,, čip“. Asi sa poštím do rána.
A dáka baba mi hneď vraví, že vedľa sú WC pre plážovníkov (čiže k sprche sa nedostanem, ale hajzel je ok, ale na zuby v umývadle môžem zabudnúť, lebo nad umývadlom: ,, you musn´t do clean your teath in this room“, to už odpadávam 🙂

Mladík aspoň obzrie plážové ihrisko (drevené guľatiny s rebríkmi, lanami, lávkami, pirátska loď), hneď probujeme miestne pivo za 3e. Komárov je minimum, všade lietajú lastovičky, hniezda (aj betónové) majú popri všetkých sociálkach.

Mladíka sme uložili a sadli si na mólo, romantiku nám ruší len výborný rakúsky hip-hop od partie z druhého móla.

Druhý deň pokračujeme z Breitenbrunn smer Rust.