penang – georgetown – medan

Lietadlo nám odlieta na Sumatru o 18:15, máme čas na vychytávky. Kupujeme si v Little India nejaké booliwodové CD stereotypnej indickej hudby. Mišo sa teší.

Skočíme ešte opáčiť vychytávy bezprostredného okolia backpack:
• Kuan Yin (Goddess of Mercy) Temple, Jalan Kapitan Keling. Najstarší temple v Malajzii
• Sri Mariamman Temple, Lebuh Queen
• Kapitan Kling Mosque, Jalan Kapitan Keling
A kopec ďalších, čo už ani neviem, čo to bolo.

Pomaly sa dohajdákame na letisko, je 15:00. Zisťujeme, že náš miestny nízkonákladový Sky Europe posunul čas odletu na 21:20. Mišo rozčúlený ide k okienku, že prečo to nedali aspoň vedieť mailom, by sme tu nemuseli stepovať. Slečna sa veľmi milo zatvári a ospravedlní sa. Bágle hádžeme do úschovne a sadáme na bus. Po ceste na letisko sme videli miestny Aupark. Ideme sa aspoň potĺkať. Prvý raz jeme v Ázii v klasickom foodcourte, aký snobizmus. Kupujem si šatku. Do Indonézie sa treba zahaliť. Potom vyše hodiny čakáme na bus na letisko, ktorý nechodí. Berieme taxík. Týpek jazdí ako 30% odvar Taxi Taxi. Whow, zmenili gate, lietadlo nepriletelo. Odlet už posunui na 22:00.
O 22:10 sa stále nič nedeje a my stojíme na chodbe, odkiaľ by sme mali nastupovať. Zrazu priletí dáke lietadlo, cestujúci z neho vystúpia, prejdú okolo teba a pak my nastúpime. Normálne ako v električke. Stojíš pred dverami lietadla. Žiadna príletová alebo odletová hala. Ani nestihli upratať a povysávať. Konečne odlietame do Medanu. Let trvá asi 45 min.

Druhý deň ráno 03:15 vystupujeme v Medane. Že vraj druhom najnebezpečnejšom meste po hlavnom meste Papua-Novej Guinei podľa Lonely Planet roku pána. Aspoň tak nám povedal Skaco. Nezabudol, dodať, že sa im snažil týpek na motorke zo dva krát strhnúť foťák z ramena. A nakoniec im počas noci v luxusnom diaľkovom buse vybrali z batohu foťák za veľa feňazí a hmotnosť nahradili flaškami s vodou, heh. Takže sme plní očakávaní. A navyše čítam na nejakom blogu, že letisko v Medane vyzerá otrasne a na hajzli behajú potkany. Vystupujeme teda z letiska. Žiadna príletová alebo odletová hala. Jednoducho jedna. Tam dve búdky. Jedna na vízové, jedna na imigračné. Dopredu sme pripravení s 2 ks fotkami, sme sa dočítali, že chcú na víza. Tak nakoniec im stačila iba jedna. Ani kópiu pasu nechcú, majú dokonca skener. Mladá ženská tam začne stresovať, nemá fotku a čuduje sa vôbec, že sem treba víza. Nakoniec to uhrá a pustia ju. Colníci s nami vtipkujú, že čo máme v bagloch a kam ideme a na koľko. A že kde je Slovakia. Všetka batožina je popadaná na zemi, colníci majú na háku. Hajzle sú chvalabohu nové a žiadni potkani tam nebehajú. Pred letiskom stoja v zástupoch taxíky. Nik sa tu chvalabohu o teba netrhá a nemusíš zmlúvať ceny. Majú tu taxu od vzdialenosti . Stojí 2,7 eura. V okienku povieš, kam chceš ísť, vyrátajú ti cenu a už ťa berie taxík. Hneď sme sa dohodli s holandským párikom ( takí boli čierni, že vyzerali ako z Izraela), že berieme jeden taxán a posharujeme. Pýtam sa, či majú jasno, kde budú spať. Že nie ( napriek tomu, že majú naštudovaný lonely planet), tak navrhujem Blue Angel, našla som niekde na webe. Taxán nás vyhodí pred hotelom ( hostelom) alebo nazvi to ako chceš. Vedľa rušná štvorprúdovka predelená plotom. Pred hotelom kresielka na sedenie. Môžeš sa kochať a inhalovať smog. Na recepcii sedí týpek, vysmiaty, milý. Hneď si dohadujeme izbu. Má na výber: izba s TV, klímou ale bez sprchy, izba s klímou ale bez TV, izba s hajzlom a podobné kombinácie. Niečo si teda vyberieme, izba stojí 6 eur. Nič moc, ale čo narobíš. Hodíme večeru ( ryža, nudle) za 1,5 eur a kecáme s týpkom. Títo indonézania sú oveľa viac ukecní ako v ľudia v Malajzii. Hneď z neho vytiahneme, že má 3 deti, jeho žena cež deň sedí v kancli vpredu. Má tam miestnu CK ( predáva lístky na bus, letenky a výlety). Anglicky vie od turistov. Má zmysel pre humor. Tento hotel kúpili dávnejšie. Mafie sa nebojí, lebo za hotelom býva pol jeho rodiny, čo by ich hneď priśli zmlátiť.A hrá na giratu. A majú pivo. Hneď s ním dohadujeme, že ako sa dostaneme na Lake Toba. (dočítala som sa, že veľmi komplikovane rôznymi miestnymi kombináciami za 6 hodín a cenu 2,30 eur/osoba). Tak vraví, že privátnym autom za 6 eur/osoba. Ok. A pokojne popíjame, keď už túto dilemu máme vyriešenú.